Tuesday, May 24, 2011

malaikat..

Prennnggg..preng... gua selamber test motor yang gua pinjam dari member gua ni. yamaha lagenda biru 110cc. Mana tau ader mat rempit nak ajak sekilo ngan gua. Untung badan dapat 'hadiah' gua buleh kekah kan.(ceh puyos). Gua pulas abes. Meter menunjukkan 110km/j. Hati gua makin panas. Jalan tempat gua nak balik nih memang sesuai nak lenjan motor berkuasa kuda nih, kuasa siput toksah mimpi. Dah nak hampir tiang lampu ke seribu tak salah gua, gua rasa lain macam. Enjin mati. Gua pull over. Gua rasa motor ni semput. almaklumlah pompuan yg pki selama nih mau tak naik lemak motor dier(sori owner). Gua try start balik.  Ah! sudah. Tgk sekelling takde sebiji umah pun. Hanya tiang lampu ni jer yang sudi menemani gua tyme tuh. Jam 1 pagi. Mimik muka gua dh menunjukkan muka panik. Gua bwat cara manual. Tolak motor trus masuk gear ntuk start. Tak jadi. gua buka tank minyak. ceh! gua lupa nak tuang lak. Ni betul-betul kene wat cara manual ni (tolak motor ler). Tiba-tiba gua nampak cahaya. serius. cahaya tu makin dekat dan menerangi gua. Gua rileks. "naper dik". umpama malaikat menegur gua. Kereta Pigeuot berhenti sebelah gua. 0% downpayment, ansuran hingga 10 tahun kereta nih penah buat promosi tyme gua maseh study dlu. gua hampir-hampir jer nak angkat kete ni. "minyak habis la pak cik. makcik", gua jawab. " tak pe, tunggu sini jangan pegi mane2". Gua rileks jer walaupun hati jahat gua dah bisik pakcik n makcik tu nak pggil bebudak ramai siket kot nak culik gua. Cahaya lagi. "nah dik". sebotol minyak 1.5 liter gua sambut senyum." trimas pakcik, makcik". Sedang gua asik menuang kereta tu blah. alamak gua luper nak tnyer duit minyak nih. Lagi kurang ajar gua x tnyer pn nama n duk mana? Buat uncle n untie tq very much. i'll pray for ur happiness dunia akhirat, x lupa juga moga jodoh berpanjangan... amin. 

No comments:

Post a Comment