Monday, May 16, 2011

Epi guru n nurses Day

Buleh gitu...? Tak kisah ler gua malas nk tulis entry panjang2. Gua ingat ade la berdozen-dozen member gua yg tergolong dlm profesi di atas. Kepada nurse-nurse cun epi nurses day sepanjang 6- 12 Mei. Panjang uoll nyer hari. Hari guru ni lak disambut tarikh berbeza setiap negara. Kita sambut ler time Tun Abdul Razak punyer report tu diendorsed coz jadi asas sistem pendidikan kat Malaysia ni iaitu 16 Mei.  So korang jangan confuse lak kalu korangnyer member-member mat saleh celup o latin bagai tu celebrate hari lain. Teringat balik awek yang gua first time kenal ala-ala latin gak time skool dlu (pergh.. gua dh mula perasan). Time Hari guru jugak ler. Gua baru jer abes belakon jd hero pementasan sempena Hari Guru (gua perasan lg). Gua selambe jer tahan awek tu tepi jalan time nk blk skool walaupun time tu gua dh ade awek(gua mmg perasan). Tu belum masuk scene gua jatuh cinta ngan sorang cekgu kt skool gua lepas pindah skool form 4 lg nih. Sekolah gua ni memang jenis produce cikgu brand anak dara beb. Cun meletop tak yah citer. Kalu nak harap sekolah lamer gua kat kampung memang jenis mak-mak jer korang jumper (...raya mintak maap yer cikgu). Kalu ader pun time tu korang tak baligh lagi (standard skool la). gua malas nak story, takut dilabel mempengaruhi budaya-budaya negatif kat budak skool lak. Tapi skang gua nak pose baiknyer hensem layan nurse jer tepi bus stand harap-harap sangkut sorang (tak  habes lagi perasan gua penyer)........ gila ko gua nak buat, jiwa dah tua ler.

No comments:

Post a Comment