Saturday, May 28, 2011

lu langsi lu mati....



Semalam tyme gua tgh sedap berdengkur gua telah menerima anugerah teragung dalam PhD profesional, seni muzik dan perfileman. So, gua rasa agak terpanggil untuk membicarakan di dlm blog gua lepas nih filem-filem yang  dikeluarkn di pawagam-pawagam sekadar untuk berkongsi. Anugerah teragongkan. Rasa mcm x menjalankan tanggungjawab lak kan kalu x komen2 siket gitu.
"u show off u'll die" filem ni megisahkan seorang pemuda, Tumulak(Shaheizi sam) juga berkebolehan dlm tomoi yg bekerja dgn tycoon thai utk mengucarngacirkan(sori bm gua failed) taiko-taiko di KL. Pelakon len gua x kenal sbb gua rasa Sam lah yg mberi big effect dlm filem nih. first impreesion Sam ntuk m'kategori kn filem nih sbg aksi komedi berjaya. So tahun dpn gua vote ntuk lu mng anugerah bintang popular lg. Motif kucar-kacir x jelas, aksi lompat kt petaling street  katun, n bdn ko Sam xde shape lgsung. gua yg training boxing x smpi sebulan ni pn bdn dh mengiurkn la (hahaha!!!). inikan pulak Tumulak tomoi tegar x tumbang dek lwn tu kan. lps nih kompom kuar Kongsi 2 kn Farid kamil. Lu direct dh ok tu, touch up2 siket jer. yang pasti merungkai kisah2 tergantung filem first nih n camner kimpedu leh lumpuh (mention kt member gua yg kutuk filem nih tergantung la). Dari 5 gua kasi 3 steng star ntuk filem nih.
Satu lagi, filem Nurkasih da movie. Jalan citer ok la n ending dier, yg nur nyanyuk x hengat saper tu kn n aidil duk citer kisah diorg ntuk Nur hengat blk tuh, ada siket2 ciplak satu citer omputih gua dh tgk.(lupa di sini Tajuk de). Gua rase aliran filem sebegini mmg serah je kt Kabir Bhatia yg memang pakar. Dia bnyk buat fenomena baru ler kirenyer dlm industri perfileman kt m'sia nih dlm filem-filem nye yg lps. So director len x yah bwat filem lah gua xnk tgk lu punyer. Untuk Kabir, gua bg 3 star. Syabas mr sahab...  

No comments:

Post a Comment